1. NOR
  2. Katixa Agirre Migelez

Katixa Agirre Migelez

Katixa Agirre Migelez

Senior Lecturer and Researcher
PhD and Degree on Audiovisual Communication. Senior Lecturer at the Department of Audiovisual Communication and Advertising, UPV/EHU.

School:

Centres of Bizkaia / Faculty of Social Sciences and Communication (BIZKAIA)

Department:

Audiovisual Communication and Advertising

Campus:

Bizkaia

Telephone:

946012412

Email:

katixa.agirre@ehu.eus

Languages:

EUS, EN, ES

Agirre Miguelez, K. (2021). La muerte de una nación. El antiwestern de Los Odiosos Ocho de Tarantino. In El otro oeste. Siete ensayos desde las fronteras del western (Vol. 1). Episkaia.

Agirre Miguelez, K. (2021). Streaming Minority Languages: The Case of Basque Language Cinema on Netflix. Comunicacion Y Sociedad = Communication & Society, 34(3), 103–115.

Castillo Aira, I., & Agirre Miguelez, K. (2020). Un monstruo en el sótano: maternidad, duelo e infanticidio en The Babadook. In M. Visa, M. C. Figuerola, & E. Briones (Eds.), La maternidad en la ficción contemporánea. Peter Lang AG. https://www.peterlang.com/view/9783034340885/html/ch20.xhtml

Fresneda Delgado, I., & Agirre Miguelez, K. (2018). Wychodząc z “baserri”. Queerowe kino baskijskie dzisiaj. Kwartalnik Filmowy, 101102, 223–230. https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=706975

Agirre Miguelez, K., & Fresneda Delgado, I. (2018). Queerowe kino baskijskie. Kwartalnik Filmowy, 101102(Wiosna-Lato 2018), 223–230. https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=706975

Agirre Miguelez, K. (2018). Are they terrorists or victims? Basque cinema, violence and memory. In J. Falkowska & K. Loska (Eds.), Conflict and Controversy in Small Cinemas (pp. 45–56). Peter Lang. https://doi.org/https://doi.org/10.3726/b14031

Agirre Miguelez, K. (2015). ‘I’d Rather Be Peggy than Betty’: Female Audience Responses to Mad Men. In H. Savigny & H. Warner (Eds.), The Politics of Being a Woman (pp. 135–153). Palgrave Macmillan UK. https://doi.org/10.1057/9781137384669_7

Martinez Martinez, J., Frances, M., Agirre Miguelez, K., & Manias-Muñoz, M. (2015). Zinegin Basque film festival: A non-existed audience revealed. Particip@tions: Journal of Audience and Reception Studies., 12(1), 725–738. http://www.participations.org/Volume 12/Issue 1/40.pdf

Agirre Miguelez, K., Iturrioz, J., Jiménez Uriarte, I., Ziga, I., & Fresneda Delgado, I. (2015). Vírgenes catódicas, putas recalcitrantes (K. Agirre Miguelez, J. Iturrioz, I. Jiménez Uriarte, I. Ziga, & I. Fresneda Delgado (eds.)). Txalaparta. http://www.txalaparta.eus/libro/9315/virgenes-catodicas,-putas-recalcitrantes/

Agirre Miguelez, K. (2015). Una noche en la oficina. Confesiones de dos almas postfeministas en Mad Men. In K. Agirre Miguelez, J. Iturriotz, I. Jiménez, & I. Ziga (Eds.), Vírgenes catódicas, putas recalcitrantes (pp. 167–208). Txalaparta. http://www.txalaparta.eus/libro/9315/virgenes-catodicas,-putas-recalcitrantes/

Agirre Miguelez, K. (2014). El Nuevo Hollywood y la posmodernidad: entre la subversión y el neoconservadurismo. Palabra Clave - Revista de Comunicación, 17(3), 645–671. https://doi.org/10.5294/pacla.2014.17.3.4

Agirre Miguelez, K. (2014). ‘Am I supposed to say how shocked I was?’ Audience responses to Mad Men. European Journal of Cultural Studies, 17(6), 631–646. https://doi.org/10.1177/1367549414544115

Agirre Miguelez, K. (2013). Post-feminist Representations of Pre-feminist Times: Mad Men, Nostalgia and Self-indulgence. In P. Drummond (Ed.), The London Film and Media Rearder (pp. 208–218). The London Simposium. www.thelondonfilmandmediaconference.com/

Agirre Miguelez, K. (2012). Una típica chica de los años cuarenta: parodia posmoderna y “lolitismo” en El hombre que nunca estuvo allí (2001). Infomagia, 6. https://www.academia.edu/2039533/Una_típica_chica_de_los_años_cuarenta_parodia_posmoderna_y_lolitismo_en_El_hombre_que_nunca_estuvo_allí_2001_

Agirre Miguelez, K. (2012). Lolita airada: girl power y venganza en Hard Candy (David Slade, 2005. Zer: Revista de Estudios de Comunicación = Komunikazio Ikasketen Aldizkaria, 17(33), 87–99. http://www.ehu.eus/zer/hemeroteca/pdfs/zer33-05-agirre.pdf

Agirre Miguelez, K. (2012). ‘ Whenever a man takes you to lunch around here’: Tracing post-feminist sensibility in Mad Men. Catalan Journal of Communication & Cultural Studies, 4(2), 155–170. https://doi.org/10.1386/cjcs.4.2.155_1

Agirre Miguelez, K. (2011). Mad Men, jakin eta gero denok jakintsu. In K. Agirre Miguelez & I. Jiménez Uriarte (Eds.), Nork esan zuen telebistak tontotu egiten duela? (pp. 21–56). Txalaparta. https://books.google.co.uk/books/about/Telezailak_Nork_esan_zuen_telebistak_ton.html?id=s_zMlArRcg4C&redir_esc=y

Agirre Miguelez, K. (2010). Lolita de Vladimir Nabokov: historia de una obsesión (fílmica). Alabe. Revista de Investigación Sobre Lectura y Escritura, 1, 1–15. https://doi.org/10.15645/Alabe.2010.1.5

de Miguel, C., Agirre Miguelez, K., & Ituarte, L. (2010). Spanish cinema through its women directors: 1995-2005. In M. L. Esteban & M. Amurrio (Eds.), Feminist Challenges in the Social Sciences Gender Studies in the Basque Country. (Center for, pp. 101–113). https://basque.unr.edu/docs/CR2.pdf

Agirre Miguelez, K. (2016). Are They Terrorists or Victims? Basque cinema, violence and memory. Conference: The 7th International Conference On Small Cinemas. https://www.academia.edu/37514166/Are_They_Terrorists_or_Victims_Basque_cinema_violence_and_memory

Agirre Miguelez, K. (2015). Memoria y verdad judicial: el caso de Lasa eta Zabala. In U. C. III (Ed.), Conference: El cine y la televisión en la España de la post-transición. https://www.academia.edu/19372969/Congreso_internacional_El_cine_y_la_televisión_en_la_España_de_la_post-transición_1979-1992_

Agirre Miguelez, K. (2015). Ander, or the (im)possibility of a Basque (national) cinema. Conference: Filming Locations: The Fabric of Culture, Myth & Identity in Small Cinema. http://www.filmfestivalresearch.org/index.php/cfp-small-cinema-filming-locations-malta-sept-2015/

Agirre Miguelez, K., Manias-Muñoz, M., Martinez Martinez, J., & Frances, M. (2014). Zinegin Basque film festival: a non-existent audience revealed. In C. for the M. Image (Ed.), Conference: Edinburgh International Film Audiences Conference. http://www.filmaudiencesconference.co.uk/

Agirre Miguelez, K. (2014). Mad Men: historia de un estudio de audiencia transnacional. In A. E. de I. de la Comunicación (Ed.), Conference: IV Congreso Internacional de la Asociación Española de Investigación de la Comunicación. http://www.aeic2014bilbao.org/

Agirre Miguelez, K. (2012). Watching the bad old times: audience responses to Mad Men. In S. University (Ed.), Conference: Console-ing passions: XX International Conference on Television, Video, Audio, New Media, and Feminism. http://www.console-ingpassions.org/